
„Balet, teatr, kabaret” w Petersburgu. Kabaret.
Teatr Estrady im. Rajkina, Gennady Litinski, Satyrykon 2007 Na afiszu zapraszającym na wystawę w Petersburgu jeden z najukochańszych satyrykonowych rysunków wszechczasów. Nic dziwnego, że właśnie ten. Do miejsca wystawy – Teatru Estrady im. Rajkina (pierwszego profesjonalnego teatru estradowego w Rosji) pasuje wyjątkowo. Florian Doru Crihana, Jurij Kosobukin Dziesięć lat temu, w 50 rocznicę powstania „Piwnicy pod Baranami”,
Medal Satyrykonu 2016
Czy dadzą Państwo wiarę, że w całej historii Satyrykonu jeszcze nigdy się to nie zdarzyło? Dlaczego Anna Krzymańska, Ludmiła Ostrogórska czy Ewa Ross-Baczyńska nie zdecydowały się na tak prowokacyjne zawężenie – taką eksplikację ego lub tożsamości płciowej Satyry – łatwo zrozumieć. Nawet, gdy tematem Satyrykonu była kobieta, w medalu Bogdana Krzysztofa pojawił się jedynie lekko

Satyrykon w Pitrze
Spojrzenie choćby na rysunki w galerii Cartoonbanku.ru dowodzi, że dla swojej sztuki narodowej, baletu, Rosjanie nie mają respektu. Szlachetna konwencjonalność do entej potęgi pobudza ich nie tyle do poezji, ile raczej do śmiechu. Bogorad, Shilov, nawet Popov. Można by zresztą długo wymieniać… Aleksandr Sergeev, Sajad Raffei Inne nacje również dla nóżki wyprostowanej w „ jeté” potrafią znaleźć

LIS Lesaffre Polska – dziękujemy!
Co by w tym roku napisać, żeby się nie powtarzać – zastanawia się Ela Pietraszko podczas przygotowywania licencji dla sponsorów. Od kilku lat dzięki wsparciu firmy LIS Lesaffre można było nagrodzić kilku wspaniałych artystów, „rośnie więc jak na drożdżach” zbiorowe serce Satyrykonu. W dzisiejszych czasach takie gesty są na wagę złota i Oni mogą być przykładem

Wierzyć się nie chce
W świecie idealnym chodzenie do szkoły byłoby samą radością. I kończąc ją nie zapominalibyśmy natychmiast całej wiedzy, ale cieszylibyśmy się nią – raz na zawsze „zafiksowaną” na całe życie. Czego trzeba, aby nasz świat zbliżył się do Utopii? Wierzyć się nie chce, jak niewiele. Wystarczyłoby powierzyć stworzenie kilku podręczników Tomaszowi Brodzie. Prawda „tak prosta, że aż
Tomasz Broda w Galerii Satyrykon
O wystawie od „Rubęsa do Pikasa”, prezentowanej po raz pierwszy w Muzeum Sztuki Współczesnej we Wrocławiu i będącej jednym z ważniejszych wydarzeń artystycznych ostatnich lat mówić zbyt wiele nie ma potrzeby, tyle razy już to robiono… Natomiast wybrać się do Galerii Ring w ciągu najbliższych trzech tygodni (tylko do 10 lipca!) po prostu trzeba. Ta „osobista” historia

Kilka drobiazgów 2016
Jakże inspirujący okazał się tegoroczny plakat Agaty Dudek. „Podwójne dno” w walce ze złem ujawniło nadprzyrodzone moce. Zwycięzca konkursu na hasło, które uniosą w świat satyrykonowe torby, ujawnił oblicze. Piotr Biliński Medal po raz pierwszy tak spektakularnie zmienił płeć. projekt i wykonanie: Paweł Erazmus Janusz Kapusta podkreślił głębię werdyktu jury i nagrodzonych prac stosownym dyplomem.

Innymi słowy
Dawno, dawno temu, bo w lutym 2016 roku, choć już dziś nie pamiętam którego dnia (chyba 20 lutego), odbyło się spotkanie członków MIĘDZYNARODOWEGO JURY, które, pełne energii i przesycone wiedzą, doświadczeniem oraz „nieograniczonym intelektem”, podjęło się karkołomnego zadania oceny ponad 2500 prac nadesłanych z całego świata (z 58 krajów), o różnej proweniencji kulturowej, społecznej i
W Galerii Satyrykon – Grzegorz Myćka
Kiedy dowiedziałem się, że 20 lutego 2016 roku międzynarodowe jury pod przewodnictwem Pana Gabriela Kołata, po obejrzeniu 2519 prac 741 autorów z 58 krajów świata, postanowiło przyznać Grzegorzowi Myćce I nagrodę, złoty medal w dziale „Zło”, przeszły mi ciarki po plecach. Ten – wydawałoby się na pierwszy rzut oka – nieśmiały student studiów doktoranckich, które